Το μήνυμα μας προς όλους τους συναδέλφους


"ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΗΚΑΝ ΓΙΑ ΝΑ ΑΓΑΠΗΘΟΥΝ... ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΗΚΑΝ ΓΙΑ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΟΥΝ... Ο ΛΟΓΟΣ ΠΟΥ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΣΕ ΕΝΑ ΧΑΟΣ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑΤΙ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΕΧΟΥΝ ΑΓΑΠΗΘΕΙ ΚΑΙ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΕΧΟΥΝ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΕΙ!!!"

Δευτέρα, 11 Ιουνίου 2012

Η ζωή του Αριστοτέλη Ωνάση μετακομίζει στην Κροατία...

Άλλη μια ιδανική για την Ελλάδα ξένη παραγωγή – με θέμα την ζωή του Αριστοτέλη Ωνάση - απέρριψε το ενδεχόμενο για γυρίσματα στην Ελλάδα λόγω απαγορευτικού κόστους και επιλέγει την γειτονική Κροατία για να υποδυθεί την χώρα μας στην οθόνη. Άλλη μια ένδειξη ότι το σύστημα υποδοχής τέτοιων επενδύσεων, που μπορούν να δράσουν σαν τονωτική ένεση για τις εκάστοτε τοπικές κοινωνίες (σκεφτείτε «Το Μαντολίνο του Λοχαγού Κορέλι» και την Κεφαλονιά που το φιλοξένησε) είναι ακόμη ελαττωματικό.

Σε δηλώσεις του στο Screen και τον Αλέξη Γρίβα, ο Βραζιλιάνος σκηνοθέτης Φερνάντο Μερέγες («Πόλη του Θεού», «Ο Επίμονος Κηπουρός») μίλησε για την προετοιμασία μιας νέας βιογραφικής ταινίας για τον Αριστοτέλη Ωνάση με τίτλο «Νέμεσις» αλλά αποκάλυψε ότι η παραγωγή εγκατέλειψε τα σχέδιά της να κάνει γυρίσματα στην Ελλάδα λόγω του μεγάλου κόστους. Παρόλο που η επιθυμία των συντελεστών ήταν να χρησιμοποιήσουν όσο το δυνατόν αυθεντικές τοποθεσίες – με περισσότερο προφανή, κατά πάσα πιθανότητα, το ιδιόκτητο νησί του Σκορπιού, χαρακτηριστικό κομμάτι του μύθου του Ωνάση – η παραγωγή, τελικά, θα μετακομίσει για δέκα εβδομάδες στην Κροατία για τις όποιες σκηνές διαδραματίζονται στην Ελλάδα.
 
Είναι ακόμη ένα βήμα πίσω στην μακροχρόνια και ταραχώδη διαδικασία βελτίωσης της τακτικής απέναντι σε όσες ξένες κινηματογραφικές παραγωγές σχεδιάζουν γυρίσματα στην χώρα μας. Για τους ίδιους λόγους βέβαια το Λονδίνο θα χρησιμοποιηθεί αντί της Νέας Υόρκης και η Βουδαπέστη αντί του Μπουένος Άιρες, αλλά η απόσταση που χωρίζει Κροατία και Ελλάδα είναι σαφώς μικρότερη και των δύο άλλων περιπτώσεων, και άρα μοιάζει η μόνη απόφαση που θα μπορούσε ίσως να αποτραπεί.
Ενώ μερικοί από τους γείτονές μας, όπως η Μάλτα και η Κροατία, έχουν καταφέρει να δημιουργήσουν ένα φιλόξενο φορολογικό σύστημα και έναν έμπειρο πια μηχανισμό υποστήριξης των αναγκών αυτών των παραγωγών, η Ελλάδα έχει μείνει αρκετά πίσω παρά τα σαφή πλεονεκτήματα του τοπίου της και το δεδομένο ενδιαφέρον των κινηματογραφιστών για την ιστορία που αυτό φέρει. Έτσι, για κάθε «Mamma Mia» και «Έρωτα αλά Ελληνικά» η χώρα μας χάνει ταινίες σαν την «Τροία» ή τον «Αλέξανδρο» και τους μεγάλους προϋπολογισμούς τους, ή και μικρότερες παραγωγές – το «Νέμεσις» του Μερέγες έχει συνολικό μπάτζετ 30 εκατομμυρίων ευρώ.

Εκτός από τις αδυναμίες του υποστηρικτικού μηχανισμού της παραγωγής και οι δυσκολίες που προκύπτουν από αυτόν, υπάρχει και η βασικότατη αδράνεια στο θέμα της εγκαθίδρυσης και της ενδυνάμωσης ενός tax shelter, φορολογικών διευκολύνσεων δηλαδή που θα δρουν σαν κίνητρο για τους ξένους παραγωγούς. Τα σχετικά πλάνα δεν έχουν ακόμη εφαρμοσθεί ικανοποιητικά και η προ ολίγων μηνών απόφαση του Παύλου Γερουλάνου να κάνει πολύ πιο προσιτή (και κυρίως φθηνή) την επιλογή για γυρίσματα σε αρχαίους χώρους, δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να καλύψει το χαμένο έδαφος – όπως έδειξε δυστυχώς και η περίπτωση του «Νέμεσις».

Χριστίνα Λιάπη

Πηγή αναδημοσίευσης: http://www.e-go.gr 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

Related Posts with Thumbnails