Άρθρο από το MarketingWeek Online 12 Μαΐου 2011
Η αίτηση ανοίγματος διαδικασίας συνδιαλλαγής κατ' άρθρο 99 Ν. 3588/2007 για την επίτευξη συμφωνίας με τους πιστωτές του, την οποία κατέθεσε το Alter Channel, θα εκδικαστεί την 15η Ιουνίου. Η υπαγωγή στο άρθρο 99, όπως αναφέρει σε σχετική είδηση η εφημερίδα Καθημερινή, σημαίνει ότι θα πρέπει να συμφωνήσουν οι πιστωτές στους οποίους ανήκει το 62% του χρέους των 550 εκατ. ευρώ, ότι η εταιρεία θα προχωρήσει σε ρύθμιση των οφειλών της, χωρίς να κινδυνεύει με κατάσχεση των περιουσιακών της στοιχείων.
Στη συνέχεια, θα ακολουθήσει ένα κούρεμα του χρέους, το οποίο κανείς δεν γνωρίζει πότε και σε τι ποσοστό θα πληρωθεί, μια που όλα αυτά θα εξαρτηθούν και από τις ευρύτερες οικονομικές εξελίξεις, οι οποίες επίσης πορεύονται εξόχως αβέβαια.
Για τις διαφημιστικές εταιρείες που έχουν βρεθεί να κατέχουν ως στοιχείο ενεργητικού μεγάλης αξίας τηλεοπτικό χρόνο του Alter, η μη διακοπή της λειτουργίας του σταθμού και η μη απώλεια της συχνότητάς του, έχει σημασία, αν και η γενική πτώση της ακροαματικότητας του σταθμού, ακόμα και σε περίπτωση που θα μπορούσε να συνεχίσει να εκπέμπει, συνεπάγεται σε κάθε περίπτωση πολύ μεγάλες οικονομικές απώλειες.
Συνεπώς το είδος της διαδικασίας που θα ακολουθηθεί, θα έχει καθορίσει την έκταση των συνεπειών και για τη διαφημιστική αγορά. Όμως πέραν των διαδικασιών, υπάρχει και η ουσία, που δεν είναι άλλη από τη διαπίστωση ότι μια ζημιά πολλών εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ θα μοιραστεί μεταξύ των τραπεζών, των εργαζομένων στον σταθμό, της διαφημιστικής αγοράς και των προμηθευτών της τελευταίας (περιλαμβανόμενων και των Μέσων Ενημέρωσης). Η ζημιά αυτή έρχεται σε περίοδο τεράστιας κρίσης και αβεβαιότητας και θα πιέσει ασφυκτικά όλους τους αδύναμους κρίκους αυτών των αγορών.
Οι τράπεζες, οι οποίες χωρίς αμφιβολία είναι σήμερα ο ισχυρότερος οικονομικά κρίκος της αλυσίδας -για όσο καιρό τουλάχιστον η Ελλάδα συνεχίζει να λαμβάνει βοήθεια από την Ευρωπαϊκή Ένωση- είναι αυτές που θα πρέπει πρώτες να προβληματιστούν για τις συνέπειες που μπορεί να έχει η διαδοχική κατάρρευση αδύναμων κρίκων. Κυρίως, δε, να δράσουν με τέτοιο τρόπο ώστε, μέσα στο ασφυκτικό κλίμα που δημιουργείται, να μην υπάρξει καταστροφή πραγματικά καλών εταιρειών και Μέσων, που θα είχαν τη δυνατότητα στη μετά την κρίση εποχή, όχι απλώς να επιβιώσουν, αλλά και να αναπτυχθούν δυναμικά.
Η ελληνική Διαφήμιση πιέζεται από όλες αυτές τις εξελίξεις, με τρόπο άδικο σε σχέση με τις δυνατότητες και την αξία την οποία έχει, ως ένας από τους δυναμικότερους κλάδους του ελληνικού ιδιωτικού τομέα. Ως κλάδος αποκλειστικά σχεδόν εσωστρεφής και με δεδομένη τη σχέση της με τον υπερτροφικό τομέα των Μ.Μ.Ε. στην Ελλάδα (με πιο σημαντικό «απόστημα» τη σχέση που είχε δημιουργηθεί με το Alter), ασφαλώς θα πληγεί περισσότερο από τον μέσο όρο των άλλων κλάδων του ιδιωτικού τομέα από την κορύφωση της κρίσης. Όμως, έχει μεγάλες δυνατότητες από πλευράς ανθρώπινου δυναμικού και προσφερόμενων υπηρεσιών. Με τις δύσκολες προσαρμογές που καθίστανται αναγκαίες λόγω της κρίσης και αναζητώντας μαχητικά καινούργιες αγορές και υπηρεσίες, η Διαφήμιση έχει τις δυνατότητες να ξεπεράσει τις δυσκολίες.
Πηγή αναδημοσίευσης : http://www.marketingweek.gr/
Η αίτηση ανοίγματος διαδικασίας συνδιαλλαγής κατ' άρθρο 99 Ν. 3588/2007 για την επίτευξη συμφωνίας με τους πιστωτές του, την οποία κατέθεσε το Alter Channel, θα εκδικαστεί την 15η Ιουνίου. Η υπαγωγή στο άρθρο 99, όπως αναφέρει σε σχετική είδηση η εφημερίδα Καθημερινή, σημαίνει ότι θα πρέπει να συμφωνήσουν οι πιστωτές στους οποίους ανήκει το 62% του χρέους των 550 εκατ. ευρώ, ότι η εταιρεία θα προχωρήσει σε ρύθμιση των οφειλών της, χωρίς να κινδυνεύει με κατάσχεση των περιουσιακών της στοιχείων.
Στη συνέχεια, θα ακολουθήσει ένα κούρεμα του χρέους, το οποίο κανείς δεν γνωρίζει πότε και σε τι ποσοστό θα πληρωθεί, μια που όλα αυτά θα εξαρτηθούν και από τις ευρύτερες οικονομικές εξελίξεις, οι οποίες επίσης πορεύονται εξόχως αβέβαια.
Για τις διαφημιστικές εταιρείες που έχουν βρεθεί να κατέχουν ως στοιχείο ενεργητικού μεγάλης αξίας τηλεοπτικό χρόνο του Alter, η μη διακοπή της λειτουργίας του σταθμού και η μη απώλεια της συχνότητάς του, έχει σημασία, αν και η γενική πτώση της ακροαματικότητας του σταθμού, ακόμα και σε περίπτωση που θα μπορούσε να συνεχίσει να εκπέμπει, συνεπάγεται σε κάθε περίπτωση πολύ μεγάλες οικονομικές απώλειες.
Συνεπώς το είδος της διαδικασίας που θα ακολουθηθεί, θα έχει καθορίσει την έκταση των συνεπειών και για τη διαφημιστική αγορά. Όμως πέραν των διαδικασιών, υπάρχει και η ουσία, που δεν είναι άλλη από τη διαπίστωση ότι μια ζημιά πολλών εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ θα μοιραστεί μεταξύ των τραπεζών, των εργαζομένων στον σταθμό, της διαφημιστικής αγοράς και των προμηθευτών της τελευταίας (περιλαμβανόμενων και των Μέσων Ενημέρωσης). Η ζημιά αυτή έρχεται σε περίοδο τεράστιας κρίσης και αβεβαιότητας και θα πιέσει ασφυκτικά όλους τους αδύναμους κρίκους αυτών των αγορών.
Οι τράπεζες, οι οποίες χωρίς αμφιβολία είναι σήμερα ο ισχυρότερος οικονομικά κρίκος της αλυσίδας -για όσο καιρό τουλάχιστον η Ελλάδα συνεχίζει να λαμβάνει βοήθεια από την Ευρωπαϊκή Ένωση- είναι αυτές που θα πρέπει πρώτες να προβληματιστούν για τις συνέπειες που μπορεί να έχει η διαδοχική κατάρρευση αδύναμων κρίκων. Κυρίως, δε, να δράσουν με τέτοιο τρόπο ώστε, μέσα στο ασφυκτικό κλίμα που δημιουργείται, να μην υπάρξει καταστροφή πραγματικά καλών εταιρειών και Μέσων, που θα είχαν τη δυνατότητα στη μετά την κρίση εποχή, όχι απλώς να επιβιώσουν, αλλά και να αναπτυχθούν δυναμικά.
Η ελληνική Διαφήμιση πιέζεται από όλες αυτές τις εξελίξεις, με τρόπο άδικο σε σχέση με τις δυνατότητες και την αξία την οποία έχει, ως ένας από τους δυναμικότερους κλάδους του ελληνικού ιδιωτικού τομέα. Ως κλάδος αποκλειστικά σχεδόν εσωστρεφής και με δεδομένη τη σχέση της με τον υπερτροφικό τομέα των Μ.Μ.Ε. στην Ελλάδα (με πιο σημαντικό «απόστημα» τη σχέση που είχε δημιουργηθεί με το Alter), ασφαλώς θα πληγεί περισσότερο από τον μέσο όρο των άλλων κλάδων του ιδιωτικού τομέα από την κορύφωση της κρίσης. Όμως, έχει μεγάλες δυνατότητες από πλευράς ανθρώπινου δυναμικού και προσφερόμενων υπηρεσιών. Με τις δύσκολες προσαρμογές που καθίστανται αναγκαίες λόγω της κρίσης και αναζητώντας μαχητικά καινούργιες αγορές και υπηρεσίες, η Διαφήμιση έχει τις δυνατότητες να ξεπεράσει τις δυσκολίες.
Πηγή αναδημοσίευσης : http://www.marketingweek.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.