Με τη φράση «αυτό που χρειάζεται είναι κάποιος να αναλάβει την ευθύνη και το κόστος της αλλαγής» ο υπουργός Πολιτισμού Παύλος Γερουλάνος κάλεσε την Βουλή να υπερψηφίσει το νομοσχέδιο για την ενίσχυση και την ανάπτυξη της κινηματογραφικής τέχνης, τονίζοντας ταυτόχρονα «πριν αποχαιρετήσουμε άλλους νέους δημιουργούς είναι σημαντικό κάποιος να αναλάβει την ευθύνη να αλλάξει τα πράγματα, να πει ότι "ναι γίνεται".
Κατά την ομιλία του στην Ολομέλεια στην συνεδρίαση ψήφισης επί της αρχής του νομοσχεδίου (με τις θετικές ψήφους του ΠΑΣΟΚ και του ΛΑΟΣ) στην οποία «πρωταγωνίστρια» ήταν η Αθηνά (μια νέα δημιουργός, καλλιτέχνης, σκεπτόμενη και πρέσβειρα του σύγχρονου πολιτισμού μας, αλλά και εργοδότης) ο κ. Γερουλάνος είπε πως «όλοι χρωστάμε σε κάποιον ένα «ναι γίνεται», στην σημερινή γενιά, στην προηγούμενη που υπέφερε αλλά κυρίως στις γενιές που έρχονται. Αιτιολόγησε πως αν τα καταφέρουμε, αυτός ο τόπος που τόσα έχει να αναδείξει θα μπορέσει επιτέλους να αναδείξει ότι πιο αξιόλογο έχει: τους ανθρώπους του. «Η πολιτεία έχει κάθε λόγο να βοηθήσει το έργο της Αθηνάς. Όχι μόνο γιατί έχει σημαντική πολιτιστική αξία, αλλά και διότι έχει επιχειρηματική. Διότι η βοήθεια που θέλουμε να της προσφέρουμε, στο επιχειρηματικό τουλάχιστον μέρος της δουλειάς της, λίγο διαφέρει από την βοήθεια που δίνουμε στους ξενοδόχους, στους ιχθυοτρόφους ή στους εφοπλιστές για να υπηρετήσουν τις άγονες γραμμές» τόνισε.
Ο υπουργός Πολιτισμού αναφέρθηκε ειδικά στους στόχους του νομοσχεδίου για: - Αύξηση των χρημάτων που πηγαίνουν στην παραγωγή (εκτός των φορολογικών κινήτρων) με μέτρα κυρίως την ανακατανομή των κονδυλίων, την ορθότερη αξιοποίηση των πόρων, την διαφάνεια και τη λογοδοσία από τους οργανισμούς, με απλούστερες, καθαρότερες δομές και ενισχυμένους ελεγκτικούς μηχανισμούς - Αύξηση των πηγών των χρημάτων με την συμμετοχή ιδιωτών (τα τηλεοπτικά κανάλια, τα συνδρομητικά, τους παρόχους υπηρεσιών τηλεπικοινωνίας και τη δημόσια τηλεόραση), την δημιουργία μηχανισμών και την προσέλκυση ξένων παραγωγών. - Πάταξη της γραφειοκρατίας που «παρακρατούσε κονδύλια από τους μηχανισμούς της Πολιτείας, και τώρα κατευθύνονται στην παραγωγή. «Αυτό από μόνο του είναι μια τομή στον τρόπο που γινόντουσαν τα πράγματα μέχρι σήμερα» είπε ο κ. Γερουλάνος.
Τα κόμματα Υπερασπιζόμενη τον προτεινόμενο νόμο η εισηγήτρια του ΠΑΣΟΚ, Π. Ζούνη ανέφερε ότι έχει ως ξεκάθαρη προτεραιότητα την ενίσχυση της ελληνικής κινηματογραφίας και τόνισε ότι «διαγράφει αυστηρά το πλαίσιο για τα μείζονα» ενώ «αφήνει το περιθώριο ορισμού της πολιτικής από τα πρόσωπα που θα αναλάβουν την ευθύνη». Ο Αθ. Δαβάκης, εκ μέρους της ΝΔ, δήλωσε ότι καταψηφίζει το νομοσχέδιο χαρακτηρίζοντάς το «ψυχρό κατασκεύασμα» που δεν ανταποκρίνεται στις προσδοκίες των ανθρώπων του χώρου, ενώ καταλόγισε στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου ότι δεν διεξήγε διάλογο με τους φορείς της ελληνικής κινηματογραφίας παρά μόνο με μια «μικρή ομάδα, που εξυπηρετεί ιδιοτελή συμφέροντα». «Στόχος των πολιτικών της ΕΕ είναι να οικοδομηθεί μια μεγάλη καθετοποιημένη κινηματογραφική βιομηχανία στα πρότυπα της χολιγουντιανής» ανέφερε ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ, Ιω. Ζιώγας τονίζοντας ότι «σε αυτό το περίγραμμα εντάσσεται και το συγκεκριμένο νομοσχέδιο». Υπέρ του νομοσχεδίου τάχθηκε ο εισηγητής του ΛΑΟΣ Β. Αποστολάτος ως αποτέλεσμα ενός εποικοδομητικού διαλόγου αλλά επισήμανε πως το νομοθέτημα επιδέχεται βελτιώσεων. Κατά του σχεδίου νόμου τάχθηκε ο ΣΥΡΙΖΑ, με τον Τάσο Κουράκη να τονίζει ότι δεν εκφράζει μέριμνα για την κινηματογραφική παιδεία ενώ απουσιάζουν οι αναφορές στον σκηνοθέτη, δεν έχει προβλέψεις για τις ταινίες μικρού μήκους κ.α. «Φέρνει καινούργια πράγματα» είπε ο Γρ. Ψαριανός δηλώνοντας ότι οι ανεξάρτητοι βουλευτές - μέλη της Δημοκρατικής Αριστεράς - είναι θετικοί επί της αρχής του νομοσχεδίου, επισημαίνοντας ταυτόχρονα σημεία που πρέπει ή να βελτιωθούν ή να ξεκαθαριστούν. Σημεία κριτικής και απαντήσεις Απαντώντας επίσης σε σημεία κριτικής που αναπτύχθηκαν από τα κόμματα και σε άλλα που ακούστηκαν στην διαβούλευση ο κ. Γερουλάνος τόνισε αναφορικά με την έλλειψη του θεσμού της κινηματογραφικής παιδείας στο νομοσχέδιο ότι είναι κεφαλαιώδους σημασίας και θα γίνει με το υπουργείο Παιδείας, ενταγμένη μέσα στο ευρύτερο πλαίσιο της καλλιτεχνικής εκπαίδευσης. «Είναι στα άμεσα σχέδιά μας να αφιερώσουμε ανθρώπινους και υλικούς πόρους για την οριστική επίλυση του συγκεκριμένου ζητήματος» δεσμεύτηκε. Καθώς το νομοσχέδιο δεν αναφέρει την Ταινιοθήκη, το ιστορικό Φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους της Δράμας, καθώς και τις κινηματογραφικές λέσχες, ο υπουργός Πολιτισμού είπε πως έπρεπε να τεθεί μια διαχωριστική γραμμή μεταξύ νομοθετικού πλαισίου και πολιτιστικής πολιτικής και ενημέρωσε ότι θα προχωρήσει άμεσα διάλογο με αυτούς τους φορείς, για να βρεθεί η κατάλληλη λύση για τη βιωσιμότητα και την ανάπτυξη τους. Για το ζήτημα ότι δεν συμπεριλήφθηκε αναφορά σε οποιαδήποτε μορφή κρατικών βραβείων, ο κ. Γερουλάνος είπε ότι αναζητείται ο συλλογικός εκείνος φορέας που θα κάνει την διαδικασία επαρκώς δημοκρατική και διάφανη. «Έχουμε προτάσεις στο τραπέζι και θα θέλαμε να τις δούμε να υλοποιούνται. Όμως δεν θα νομοθετήσουμε υπέρ μιας λύσης. Θα συνεργαστούμε με όποιον μας πείσει για την φερεγγυότητα του, και τη δυνατότητά του να εκπροσωπήσει το χώρο» είπε χαρακτηριστικά. Αναφερόμενος στην απόφαση ο υπουργός να είναι υπεύθυνος για την επιλογή των μελών του ΔΣ ενός οργανισμού, σημείωσε πως έγινε για δύο λόγους αρχής: Αφενός γιατί έπρεπε να μπει τέλος σε μια συναλλαγή που εξελίσσονταν και αφετέρου γιατί έπρεπε κάποιος να είναι ο υπεύθυνος, καθώς όπως είπε «συνευθύνη στα εύκολα και ανευθυνότητα στα δύσκολα είναι η φόρμουλα που εξασφαλίζει την αδιαφάνεια και την απουσία λογοδοσίας». Αντιγόνη Πανέλλη
Πηγή : ΑΘΗΝΑΪΚΟ ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΟ ΕΙΔΗΣΕΩΝ - ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟ ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΟ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Τεχνικοί Κινηματογράφου - "Κλάδος Ηλεκτρολόγων και Μακινιστών"
Το μήνυμα μας προς όλους τους συναδέλφους
"ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΗΚΑΝ ΓΙΑ ΝΑ ΑΓΑΠΗΘΟΥΝ... ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΗΚΑΝ ΓΙΑ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΟΥΝ... Ο ΛΟΓΟΣ ΠΟΥ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΣΕ ΕΝΑ ΧΑΟΣ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑΤΙ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΕΧΟΥΝ ΑΓΑΠΗΘΕΙ ΚΑΙ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΕΧΟΥΝ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΕΙ!!!"
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.