Το μήνυμα μας προς όλους τους συναδέλφους


"ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΗΚΑΝ ΓΙΑ ΝΑ ΑΓΑΠΗΘΟΥΝ... ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΗΚΑΝ ΓΙΑ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΟΥΝ... Ο ΛΟΓΟΣ ΠΟΥ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΣΕ ΕΝΑ ΧΑΟΣ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑΤΙ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΕΧΟΥΝ ΑΓΑΠΗΘΕΙ ΚΑΙ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΕΧΟΥΝ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΕΙ!!!"

Κυριακή, 11 Απριλίου 2010

H τηλεόραση πεθαίνει....

Είναι γεγονός λοιπόν. Λόγω οικονομικής κρίσης και συμφερόντων η τηλεόραση αρχίζει να νεκρώνει και να γεμίζει με κουτσομπολίστικες εκπομπές και φθηνά ριάλιτι. Σύμφωνα με πληροφορίες από το trelokouneli η κατάσταση στην διαφημιστική αγορά είναι δραματική. Συγκεκριμένα, ενώ στην υπόλοιπη Ευρώπη διακρίνεται αύξηση διαφήμισης στην τηλεόραση κατα 6% για το 2010 στη χώρα μας υπάρχει ...
αισθητή πτώση. Μειώσεις παρατηρήθηκαν στις διαφημίσεις ρούχων και παπουτσιών κατά 55%, -37% των αυτοκινήτων, -35% στα ηλεκτρολογικά και -10% στην τηλεφωνία.
Δυστυχώς τα αποτελέσματα από αυτές τις μειώσεις στις διαφημίσεις είναι τραγικές. Μεγάλο, ίσως το μεγαλύτερο, θύμα της κρίσης είναι ο ΑΝΤ1 καθώς αναγκάστηκε να διαλύσει τον ενημερωτικό τομέα στον οποίο ήταν πρώτος, απολύοντας κυρίως καταξιωμένους δημοσιογράφους αλλά και τεχνικούς με εθελούσιους εξόδους και να κόβει με μανία εκπομπές αλλα και πολλά ελληνικά σήριαλ κάτι που ήταν άδικο για μερικές παραγωγές και να επενδύει σε φθηνές παραγωγές όπως το Love Bites. Το περίεργο όμως είναι ότι ο ΑΝΤ1 είχε οικονομικά προβλήματα πριν από την διεθνή οικονομική κρίση και συγκεκριμένα από το 2002 όπου τα κέρδη του μειώθηκαν δραματικά αλλά επιπτώσεις εμφανίστηκαν κυρίως τα τελευταία 2 χρόνια.
Πίσω δεν μένει και ο ALTER καθώς παρατηρήθηκαν μαζικές απολύσεις κυρίως τεχνικού προσωπικού αν και στα νούμερα τηλεθέασης δεν έχει ιδιαίτερο πλήγμα καθώς παραμένει δεύτερος στη προτίμηση των τηλεθεατών για την ενημέρωσή τους 20:00-21:00.
Επίσης ακολουθούν το STAR και ο ALPHA με περικοπές, απολύσεις και εθελούσιες εξόδους γεμίζοντας τα προγράμματά τους με φθηνές εκπομπές και ο ALPHA με ριάλιτι.
To κανάλι που δεν το άγγιξε τόσο πολύ η κρίση είναι αδιαμφισβήτητα το MEGA που κατάφερε να κρατήσει την πρωτιά και να κρατήσει στο πρόγραμμά του ελληνικές σειρές. Εδώ όμως δεν μπορώ να εκφράσω το παράπονό μου αφού οι "κωμικές" σειρές του MEGA (Μίλα μου Βρόμικα, Η Οικογένεια Βλάπτει, 4, κ.α.) μόνο ελληνικές δεν είναι καθώς ΌΛΑ τα σενάρια είναι ξένα κάτι που είναι αρνητικό για την ελληνική τηλεόραση αλλά θετικό για την τσέπη τους και γενικότερα τα οικονομικά του καναλιού. Εξαίρεση βεβαίως αποτελεί "Ο Τρίτος Νόμος" που είναι πραγματικά προσεγμένο σίριαλ και δείχνει να μην το άγγιξαν οι περικοπές. Άλλο ένα δείγμα ότι το κανάλι δεν το έχει αγγίξει τόσο η οικονομική κρίση είναι η πιο ποιοτική εκπομπή της ελληνικής τηλεόρασης, η "Εμπόλεμη Ζώνη" του Σωτήρη Δανέζη. Παρόλα αυτά είχαμε και στο MEGA μειώσεις συγκεκριμένα 20% στο λειτουργικό κόστος.
Παρόλο την οικονομική κατάσταση των δύο μεγάλων καναλιών επικρατεί ανησυχία στο MEGA καθώς βλέπει να χάνει την prime time και στην αντίθετη όχθη, ο ΑΝΤ1 να χαίρεται που κερδίζει την prime time. Να σημειώσουμε όμως ότι και τα δύο κανάλια έχουν μεγάλες πλάτες πίσω τους. Το MEGA την Βαρδινογιάννη και δεκάδες άλλους μετόχους καθώς η επιχείρηση έχει μοιραστεί κατά πολύ. Ο ΑΝΤ1 από την άλλη έχει από πίσω του τον όμιλο ΑΝΤ1 τον μεγαλύτερο όμιλο ΜΜΕ στον κόσμο που έχει αγοράσει και έχει φτιάξει λίγοι από όλα (Εκδοτικοί οίκοι μέχρι Σχολή ΜΜΕ). Μεγαλύτερη πλάτη όμως αποδείχθηκε ότι έχει το MEGA γιαυτό κρατιέται στα πόδια του (ακόμα). Θα δούμε λοιπόν τι μας περιμένει την επόμενη σεζόν.

http://tvnea.blogspot.com/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

Related Posts with Thumbnails