Σε συζήτηση, που πραγματοποίησαν στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Δράμας, έδωσαν έμφαση σε στοιχεία που αφορούν τη συλλογικότητα και τη διαφάνεια και επεσήμαναν την ανάγκη να υπάρχει μια αρτιότερη πολιτική και οικονομική διαχείριση του Κέντρου.
Ο σκηνοθέτης και ηθοποιός Τάκης Σπυριδάκης, ο συνθέτης Γιάννης Γλέζος, ο σεναριογράφος Αλέξανδρος Κακκαβάς και ο παραγωγός Νίκος Σέκερης, μαζί με την υπεύθυνη των ταινιών μικρού μήκους στο ΕΚΚ Πάολα Σταράκη, σκιαγράφησαν τους άξονες γύρω από τους οποίους επιθυμούν να κινηθούν.
Ο πρόεδρος του ΕΚΚ Γιώργος Παπαλιός και ο αντιπρόεδρος Μάρκος Χολέβας απουσίαζαν λόγω επαγγελματικών υποχρεώσεων.
Το νέο πρόσωπο του Κέντρου
«Ξεκινώντας τον Αύγουστο προσπαθήσαμε να εφαρμοστεί μια νέα πολιτική όσον αφορά τη διαχείριση των οικονομικών του Κέντρου», τόνισε ο Γιάννης Γλέζος κατά την έναρξη της ομιλίας του. «Επιδιώξαμε και εφαρμόσαμε την πολιτική των πληρωμών με αναλογικότητα, ανάλογα δηλαδή με το ύψος των εγκριθέντων ποσών και ανάλογα με την χρονολογική σειρά που υπήρχε στους παραγωγούς, έτσι ώστε να πληρώνονται όλοι χωρίς να εξαιρείται κανένας. Αυτή ήταν μια νέα αρχή. Πρώτα φροντίσαμε να πληρώνουμε οτιδήποτε είχε σχέση με εισροές χρημάτων που είχαν σχέση με έσοδα από ταινίες που έπρεπε να αποδοθούν άμεσα, φροντίσαμε να έχουν όλοι πληρωμένο το Φ.Π.Α. και επίσης φροντίσαμε για πρώτη φορά στην ιστορία του Κέντρου να υπάρχει ένα αποθεματικό που θα αφορά τις νέες εγκρίσεις, έτσι ώστε να ξέρει και το συμβούλιο πόσα χρήματα έχει ανά πάσα στιγμή στη διάθεση του και όταν κάνει εγκρίσεις να ξέρει ότι μπορούν να προχωρήσουν. Κάναμε πληρωμές σε ταινίες που ήταν έτοιμες και σε άλλες που είχαν τελικές εγκρίσεις αλλά δεν υπογραφόντουσαν οι συμβάσεις λόγο λήξεως χρημάτων. Επιπλέον προχωρήσαμε σε ένα νέο στάδιο στην ιστορία του Κέντρου ώστε όλες οι αποφάσεις του Δ.Σ. να αναρτώνται στο διαδίκτυο και να υπάρχει απόλυτη διαφάνεια για το πώς λαμβάνονται».
Ο κ. Γλέζος διαβεβαίωσε ότι «θέλουμε να υπάρχει συναίνεση, μας ενδιαφέρει να χτίσουμε το νέο πρόσωπο του Κέντρου και όχι να γκρεμίσουμε την δουλειά των παλαιοτέρων», είπε χαρακτηριστικά.
Μικρό…μέλλον
Ο Τάκης Σπυριδάκης αρκέστηκε να δηλώσει ότι: «θέλουμε να διαμορφώσουμε μια πολιτική που να αφορά το μέλλον του ελληνικού κινηματογράφου και αυτό το μέλλον το πυροδοτεί η μικρού μήκους ταινία» υποστήριξε. Μαζί του συμφώνησε και ο Αλέξανδρος Κακαβάς: «Η ταινία μικρού μήκους στην Ελλάδα είναι πραγματικά το μέλλον. Τα τέσσερα χρόνια που συμμετείχα σε διάφορα ευρωπαϊκά προγράμματα οφείλω να πω ότι η εικόνα που είχαμε στο εξωτερικό για τις ταινίες μικρού μήκους ήταν πολύ καλύτερη από ότι είχαμε για τις μεγάλου μήκους». Τόσο ο ίδιος όσο και τα λοιπά μέλη συμφώνησαν εξάλλου με πρόταση κινηματογραφιστών ότι χρειάζεται κάποια στιγμή η ταινία μικρού μήκους να αποκτήσει δικό της ανεξάρτητο τμήμα στο Κέντρο.
Σε αυτό το σημείο ο Νίκος Σέκερης επεσήμανε ότι: «το Φεστιβάλ Δράμας αξιοποιεί και προβάλει την ταινία μικρού μήκους» , ενώ η Πάολα Σταράκη έδωσε κάποια στοιχεία για τα φιλμ μικρού μήκους: «Έχουμε 12 ταινίες στο φετινό φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους Δράμας που είναι παραγωγές του Κέντρου και σίγουρα θα πάνε και σε άλλα Φεστιβάλ και είμαι σίγουρη ότι οι ταινίες θα αγοραστούν από τα κανάλια. Έχω την ελπίδα και πιστεύω ότι πάει καλά η ταινία μικρού μήκους στην Ελλάδα».
Υποχρεώσεις από το παρελθόν
«Δεν είμαστε σε αυτό το πόστο για να ασκηθούμε σε τεχνικές εξουσίας», διαβεβαίωσε ο κ. Σπυριδάκης και ο κ. Σέκερης θέλησε να δώσει μια εικόνα της κατάστασης που παρέλαβε το νέο Διοικητικό Συμβούλιο: «Βρήκαμε πολλές υποχρεώσεις λογιστικοποιημένες. Το ύψος των υποχρεώσεων του Κέντρου είναι περίπου 18 εκ. ευρώ. Είναι δύσκολη η δική μας στάση απέναντι στην κατάσταση, εάν αναλογιστείτε ότι από το Υπουργείο Πολιτισμού λαμβάνουμε γύρω στα 6-8 εκ. ευρώ ετησίως, αναλόγως τις διαθέσεις του», τόνισε.
Νομοσχέδιο
Οι ερωτήσεις που τέθηκαν εν συνεχεία από ανθρώπους του κινηματογράφου που ήταν παρόντες, νέους και παλαιότερους, αφορούσαν κατά πολύ το νέο νομοσχέδιο. Ο κ. Γλέζος επανέλαβε αρκετές φορές ότι «καλύτερα να μη σχολιάσουμε κάτι προτού τεθεί προς διαβούλευση το νομοσχέδιο» (πιθανότατα την ερχόμενη εβδομάδα), διαβεβαίωσε όμως πώς το Κέντρο δεν θα δεχτεί να πληγούν τα συμφέροντα του κινηματογραφικού κόσμου.
Δικαστική διεκδίκηση
Ορισμένα από τα σχόλια- ερωτήσεις αφορούσαν το 1,5% για το οποίο ο κ. Γλέζος ανακοίνωσε ότι: «ένας από τους βασικούς στόχους του Κέντρου είναι η δικαστική διεκδίκηση από το Κέντρο ως έχων έννομο συμφέρον του 1,5% στον κινηματογράφο. Μέχρι σήμερα δεν υπήρχε πολιτική βούληση για το θέμα από κανέναν από τους υπουργούς πολιτισμού, γιατί κανένας υπουργός δεν θέλει να έρθει πολιτικά αντιμέτωπος με τα κανάλια».
Σύμπνοια
Κυρίαρχο μέλημα των κινηματογραφιστών, το οποίο επεσήμαναν πολλές φορές στο λόγο τους και τα νέα μέλη του ΕΚΚ είναι η σύμπνοια του χώρου. Οι συγκρούσεις που έχουν γεννηθεί και εντείνονται ιδιαίτερα την τελευταία διετία είναι ένα ζήτημα που πρέπει να λυθεί άμεσα όπως είπαν. «Ακόμη και μέσα στο δ.σ. μη γελιόμαστε, υπάρχουν διαφωνίες μεταξύ μας, αλλά δουλεύουμε όλοι για το καλό του Έλληνα κινηματογραφιστή. Όποιος δεν μπορεί να ξεπεράσει τον εαυτό του ας βγει μπροστά στους έλληνες κινηματογραφιστές και ας εισπράξει μπράβο ή ντομάτες», τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Σπυριδάκης.
Επισημάνθηκε επίσης ότι όσα σημειώθηκαν κατά το 50ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης με τη διάσπαση των κινηματογραφιστών ήταν μια πολύ αμήχανη στιγμή και «όσο τουλάχιστον βρισκόμαστε εμείς στο Δ.Σ. θα προσπαθήσουμε τέτοια φαινόμενα να μην επαναληφθούν»,
συμπλήρωσαν.
(Ρεπορτάζ: Σοφία Ιωαννίδου – Επιμέλεια: Έλσα Σπυριδοπούλου)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.